در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

با قرآن

* یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوی‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ
اى داوود ما تو را در زمین خلیفه [و جانشین] گردانیدیم پس میان مردم به حق داورى کن و زنهار از هوس پیروى مکن که تو را از راه خدا به در کند در حقیقت کسانى که از راه خدا به در مى‏روند به [سزاى] آنکه روز حساب را فراموش کرده‏اند عذابى سخت‏خواهند داشت

ص / 26

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

شیوه نامه تنظیم مقالات

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۲۸ ب.ظ


مقالات و گزارش هایی که به عنوان کار کلاسی به ویژه در دوره کارشناسی ارشد تنظیم می­شود باید بر اساس این شیوه نامه به صورت منضبط تهیه و تدوین شود.

پرسش های خود را در خصوص سایر مسائلی که در این شیوه نامه مختصر، ذکر نشده، در قسمت «نظرات» بنویسید.

 

1. مقاله باید علاوه بر چکیده و واژگان کلیدی، شامل مقدمه، طرح بحث و تقسیم بندی مناسب (به ابتکار نگارنده)، استدلال و نتیجه گیری روشن باشد و فهرست منابع در پایان متن، درج گردد. بخش های مختلف بدنه اصلی مقاله باید به طور مناسب و متوازنی، گویای محتوای مرتبط با عنوان باشند. از ذکر مسائل بسیار کلی و غیرضروری در متن اجتناب شود. برای تنظیم مناسب و متوازن مطالب، علاوه بر مطالعه کافی در موضوع تحقیق و آشنایی با ادبیات و منابع مربوطه، محقق باید بتواند مسأله های ذهنی خود را در مورد آن موضوع بیان کند. به این منظور، توصیه می شود مقالات منتشرشده در مجلات معتبر مطالعه شوند.

2. مقاله با فونت زر در سایر 14، با فاصله 15/1 میان سطور، حداقل در 10 و حداکثر در 15 صفحه تنظیم گردد.

3. ارجاع به مقالات و کتابهای دیگر به صورت میان متنی باشد. نمونه:

(ممتاز، 1376: 25)

4. فهرست منابع در پایان متن به ترتیب الفبا و بر اساس نام خانوادگی نویسندگان تنظیم شود. نمونه:

ممتاز، جمشید (1376)، ایران و حقوق بین الملل، چاپ اول، تهران: دادگستر.

5. ارجاع به اخبار و صفحات اینترنتی، در صورتی که نام نویسنده معلوم باشد به شرح بندهای فوق خواهد بود. در صورتی که نام نویسنده معلوم باشد آدرس URL  کامل صفحه مورد نظر در فهرست منابع (به شرح بالا) و در صورتی که نام نویسنده معلوم نباشد، تنها آدرس URL در پاورقی درج گردد.

6. ارجاع به قوانین، معاهدات بین المللی، آراء و احکام قضایی و داوری و تصمیمات سازمانها و دیگر اسناد حقوقی مشابه با ذکر کامل عنوان (شامل مرجع صادرکننده یا تصویب کننده، عنوان کامل سند، شماره صفحه، ماده یا بند مورد نظر به زبان رسمی و اصلی سند) در پاورقی انجام شود.

7. در مورد «گزارش»ها که معمولاً برای تبیین آراء قضایی، وقایع جاری و ارزیابی حقوقی آنها تنظیم می شوند، ابتکار نویسنده گزارش در تنظیم مطالب، نقش اساسی دارد اما ضروری است حجم گزارش بیش از 15 صفحه نباشد و ارجاعات احتمالی بر اساس همین شیوه نامه انجام شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۱
امیر مقامی

پژوهش

دانشجویان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">