در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

با قرآن

* یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوی‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ
اى داوود ما تو را در زمین خلیفه [و جانشین] گردانیدیم پس میان مردم به حق داورى کن و زنهار از هوس پیروى مکن که تو را از راه خدا به در کند در حقیقت کسانى که از راه خدا به در مى‏روند به [سزاى] آنکه روز حساب را فراموش کرده‏اند عذابى سخت‏خواهند داشت

ص / 26

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آزمون حقوق بین الملل عمومی

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۰۷:۳۳ ب.ظ

دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی

کارشناسی ارشد فقه و حقوق - دی 93

استفاده از منشور ملل متحد و سایر اسناد بین المللی مجاز است. به سؤالات زیر مشروح و مستدل و مستند پاسخ دهید:

 

  1. منابع حقوق بین­الملل را توصیف و بیان کنید که آیا میان آنها سلسله مراتبی وجود دارد؟
  2. دولت آمریکا مدهی است کره شمالی، پایگاه داده­های شرکت Sony Pictures را هک کرده است اما کره شمالی این اتهام را رد می کند. به نظر شما آیا این یک اختلاف حقوقی بین­المللی است؟ حقوق بین­الملل چگونه به حل و فصل چنین اختلافاتی کمک می­کند؟
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۸

نظرات  (۶)

نه بابا ! اینبار عین بچه آدم سوال طرح کردی!!
اینا که همش مربوط به بین الملل! چرا سوال فقهی - حقوقی طرح نکردید!!
پاسخ:
در ابتدای ترم درباره این که چه چیزی مطالعه شود با دوستان گفتگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که همان آموزه های حقوق بین الملل، مطرح شود تا ضعفهای پایه ای دانشجویان کمی برطرف شود و اساسا وارد بحثهای حقوق بین الملل اسلام نشدیم.
سلام استاد
مقاله ای با عنوان «ب‍ررس‍ی‌ اج‍م‍ال‍ی‌ رای‌ ی‍ک‍م‌ ژوئ‍ی‍ه‌ ۱۹۹۹ دی‍وان‌ ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی‌ ح‍ق‍وق‌ دری‍اه‍ا م‍وس‍وم‌ ب‍ه‌ پ‍رون‍ده‌ ک‍ش‍ت‍ی‌ س‍ای‍گ‍ا، س‍ن‌ ون‍س‍ان‌ و گ‍رن‍ادی‍ن‌ ب‍ه‌ طرف‍ی‍ت‌ گ‍ی‍ن‍ه‌» را دارید با نویسندگی فرید آزادبخت؟؟
هرکجا می گردم نیست نه تو نمایه نه سایت های مقالات فارسی و نه هیچ جای دیگه، شماره دوم پاییز87 فصلنامه مطالعات بین الملل چاپ کرده!
لطف می کنید به بنده کمک کنید
ممنون
پاسخ:
متاسفانه مقاله را پیدا نکردم
ممنون از جواب و راهنمایی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
بهتر است با اساتید راهنما و مشاور خود و نیز استادانی که در حوزه حقوق دریاها مطالعات متمرکزتری دارند صحبت کنید.
۰۳ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۵۷ رضا سهرابی
سلام
مقاله ای که می خواستن این نیست؟

http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/940044/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C?q=%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7&score=1.4390043&rownumber=2
۰۴ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۰۹ علی فریور یگانه
جناب آقای دکتر مقامی
با سلام 
احتراماً، خواهشمند است درصورت امکان به 3 سوالی که برای اینجانب پیش آمده  توضیح دهید به نظر شما پس  6 روز مذاکره آقای ظریف و کری وزیر خارجه امریکا  (در قالب مذاکره دوستانه )چرا اوباما هنوز می گوید گزینه نظامی روی میز است ؟
آیا  عذر خواهی هارآرتص به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در خصوص شهادت سردار سپاه ایران در خصوص اقدام تلافی جویانه ای تاثیری دارد وآیا تنش به نفع دو طرف است یا خیر ؟

 یکی از مشکلات غرب در ایران این است که قوه‌قضائیه انتخابی نیست با انجام توافق هسته‌ای می‌توان دولت را در برابر دیگر نهادها تقویت کرد و سپس به مسئله حقوق‌بشر پرداخت تنها راه برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران تقویت نیروهای خیر و تضعیف مخالفان تغییر و حفظ وضع موجود است. با این حال، عدم توافق با ایران عکس این وضعیت را به وجود می‌آورد به نظر شما چنین استنباطی صحیح است یا خیر ؟
با تشکر 

پاسخ:
سوالات شما بیشتر جنبه سیاسی دارد و فرصت پاسخگویی دقیق به آنها را در وبلاگ ندارم. از این بابت متاسفم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">