در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

با قرآن

* یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوی‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ
اى داوود ما تو را در زمین خلیفه [و جانشین] گردانیدیم پس میان مردم به حق داورى کن و زنهار از هوس پیروى مکن که تو را از راه خدا به در کند در حقیقت کسانى که از راه خدا به در مى‏روند به [سزاى] آنکه روز حساب را فراموش کرده‏اند عذابى سخت‏خواهند داشت

ص / 26

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پیشنهادهایی برای آزمون های این ترم

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ


 

معمولاً این موضوع که چه ماجراها و رویدادهایی (از جمله تحوّلات روز)، ممکن است در سؤالات امتحانی پایان ترم مطرح شوند، از سؤالات رایج دانشجویان است. گرچه حتی طرح پیشاپیش سؤالات امتحانی نیز گاهی ممکن است؛ اما فعلاً قصد این کار را ندارم و چنین کاری نیز باید در کلاس درس انجام شود تا حداکثر برابری آموزشی رعایت گردد. با وجود این، در این فرصت چند تیتر کوتاه زیر، گویای بخشی از ماجراهایی است که تسلّط بیشتر بر آنها ممکن است، پاسخگویی دانشجویان را در آزمون­های این ترم، تسهیل کند. از همه دانشجویان دوره کارشناسی می خواهم که به این واژه ها فکر کنند؛ همدرسان خود را از آنها مطلّع سازند و درباره این که کدامیک از آنها ممکن است در آزمون آنها مطرح شود، با هم مشورت کنند. همچنین به این موضوع فکر کنند که هر یک از این موضوعات، از چه زاویه ای ممکن است در آزمون مربوطه آنها مطرح گردد. ضمناً ممکن است بعضی ماجراها در درسهای مختلف، از جنبه های متفاوتی مورد سؤال قرار گیرند. به طور مثال، ماجرای کریمه و کشمکش روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا و غرب می تواند هم در حقوق بین الملل خصوصی و هم در حقوق بین الملل عمومی مطرح گردد.

 امیدوارم در کمال آرامش و با مطالعه و دقت، آزمون های این ترم را پشت سر بگذارید.

 

ماجراها و کلیدواژه های پیشنهادی برای اندیشیدن:

کریمه

ریچارد فرای

بوکوحرام (نیجریه)

آمیا (آرژانتین)

معاهده منع گسترش سلاح­های هسته ای (ان.پی.تی)

ایران

صنایع هوایی ایران و اوکراین

داستان­نویسی و تخیّل!

نظرات  (۴)

۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۴ شهاب الدین قاسمی
با سلام ، به نوبه خود از طرح کلید واژه های تسهیل کننده در آزمون پایان ترم که همه دانشجویان را به تامل بیشتر و مطابقت آن با سرفصل دروس کشانید بی نهایت سپاسگذاریم،باید گفت مراتب موجب طراحی نمونه سوالات امتحانی در ذهن دانشجویان به جای استاد گردیده است که خود انگیزه بیشتری در مطالعه و مداقه دانشجویان آفریده است.
اینکه درس حقوق بین الملل 1 به این شیوه توسط شما تدریس و آزمون میشود جای تشکر دارد چرا که احساس دانشجو بودن در دانشجویان تقویت میگردد. من و همسرم (اعظم معتمدی)با اینکه هر دو قبلا تحصیلات دانشگاهی را در رشته های فنی و مهندسی گذرانده ایم در کلاسهای شما احساس دانشجو بودن و پویایی داریم و بارها راجع به این روش تدریس با همدیگر مباحثه کرده ایم. ممکن است این جملات حمل بر پاچه خواری و چاپلوسی گردد ولی این عقیده ما است. موفق باشید. خدا نگهدار.
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۱:۵۰ علی فریور یگانه
با سلام 
جناب آفای دکتر 
در خصوص امیا ( آرژانتین ) بعد از شکوایه از سازمانهای اجتماعی یهودی چرا دادگاه عالی  فدرال آرژانتین ، خلاف قانون اساسی کشورش دانست مگر این نیست که وقتی ریس جمهور یک کشوری فرمان اجرایی صادر می کنند دادگاه آن کشور می تواند آن را ملغی کند.


۱۰ دی ۹۳ ، ۱۱:۵۴ علی فریور یگانه
با سلام 
استاد عزیز در خصوص کاتالونها در اسپانیا گویا دولت اسپانیا طرح همه پرسی را رد کرده و گفتگو با مسولان آنها را به شرط قانون اساسی گذاشته به نظر شما علت ان چیست 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">