در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

با قرآن

* یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوی‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ
اى داوود ما تو را در زمین خلیفه [و جانشین] گردانیدیم پس میان مردم به حق داورى کن و زنهار از هوس پیروى مکن که تو را از راه خدا به در کند در حقیقت کسانى که از راه خدا به در مى‏روند به [سزاى] آنکه روز حساب را فراموش کرده‏اند عذابى سخت‏خواهند داشت

ص / 26

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

نمرات آزمون میان ترم حقوق بین الملل عمومی 1 که روز 29 اردییهشت برگزار شد بر اساس چهار رقم آخر شماره دانشجویی به شرح زیر است. (در ادامه مطلب)

::::مهم:::: لازم به ذکر است که نمرات این آزمون با حذف 4 پاسخ غلط همه دانشجویان، از 6 محاسبه شده و نمره آزمون پایان ترم از 14 محاسبه خواهدشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۰۳
امیر مقامی

 

1-     ذکر منابع در ماده 38 اساسنامه دیوان که به ترتیب شامل معاهدات، عرف، اصول کلی و... است....

الف. به معنای برتری معاهدات بر سایر منابع می­باشد.

ب. سبب می­شود دیوان از سایر منابع احتمالی نظیر قطعنامه­های شورای امنیت صرفنظر کند.

ج. به معنای سلسله­مراتبی بودن قواعد ناشی از منابع سه­گانه فوق نیست.

د. تصویری جامع از منابع حقوق بین­الملل ارائه می­دهد.

2-     کدامیک از ویژگیهای زیر صراحتاً در تعریف معاهدات در کنوانسیون 1969 قید نشده است؟

الف. توافقی بودن

ب. کتبی بودن

ج. بین­الدولی بودن

د. تدوین با هدف حصول آثار حقوقی معین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۳۵
امیر مقامی

همایش انجمن ایرانی مطالعات ملل متحد با عنوان حقوق بین الملل و بازی های رایانه ای، روزهای سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد. بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، موزه صلح تهران، کمیته ملی حقوق بشردوستانه و مجله حقوقی بین المللی نیز از جمله حامیان این همایش هستند. مطابق برنامه اعلام شده در این همایش مقالاتی در خصوص حوزه های حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، مالکیت فکری و صلح و امنیت بین المللی، در ارتباط با بازیهای رایانه ای ارائه خواهد شد و برخی پنلها نیز به بحث و گفتگو درباره موضوعات حقوقی بین المللی مرتبط با بازیها خواهد بود. استادانی چون دکتر بهرام مستقیمی، دکتر ستار عزیزی، دکتر نسرین مصفا و دکتر سید قاسم زمانی از جمله سخنرانان این همایش هستند. مقاله مشترک اینجانب و یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید اشرفی نیز در پنل دوم صلح و امنیت ارائه خواهد شد که چکیده آن را در ادامه مطلب مطالعه خواهید کرد. برای دریافت برنامه کامل همایش، اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۵۳
امیر مقامی