در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

با قرآن

* یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوی‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ
اى داوود ما تو را در زمین خلیفه [و جانشین] گردانیدیم پس میان مردم به حق داورى کن و زنهار از هوس پیروى مکن که تو را از راه خدا به در کند در حقیقت کسانى که از راه خدا به در مى‏روند به [سزاى] آنکه روز حساب را فراموش کرده‏اند عذابى سخت‏خواهند داشت

ص / 26

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

سال 88 این افتخار را داشتم که درس «حقوق فرهنگی» را برای دانشجویان کارشناسی امور فرهنگی در دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه کنم. در شرایطی که منبع تدوین شده ای که دربرگیرنده سرفصلهای موردنظر وزارت علوم باشد، برای این درس وجود نداشت؛ مباحثی را با اصلاح سرفصل ارائه کردم که در پایان دوره، به همت یکی از دانشجویان، خلاصه گفتارهای کلاس، تنظیم و تدوین شد. چند روز پیش با تماس یکی از مدرسان محترم مراکز علمی کاربردی تهران، به صرافت افتادم که این یادداشت ها را پیدا کنم و در اختیار عموم قرار دهم؛ خاصه آن که در نامگذاری این سال، «فرهنگ» هم کنار اقتصاد، قرار گرفته است. از طریق لینک زیر می­توانید درس گفتار حقوق فرهنگی را بیابید. در این چندسال از بعضی مباحث مربوطه، دور بوده ام و بر خواننده که مطالب را با بعضی اصلاحات احتمالی قوانینی نظیر حمایت حقوق مؤلفان و نیز آیین دادرسی کیفری، تطبیق دهد! همچنین، به این نکته هم باید توجه داشت که مطالب این درس، بسیار مختصر گفته شده و هر کدام از موضوعات، نیاز به تفصیل بیشتر دارد؛ وانگهی همه موضوعات مربوط به این درس هم به علت ضیق وقت در این گفتار، نیامده است.

 

» درس گفتار «حقوق فرهنگی» - PDF

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۱۳
امیر مقامی

سالها پیش، زمانی که دانش آموز سال سوم ابتدایی بودم؛ به روال مرسوم برای سفر نوروزی به اصفهان آمدیم. آن روزها شاید برای اولین بار بود که با دقت، اصفهان را گشتیم. آن سفر را خوب یادم هست و هنوز عکسهای آن روزها را دارم، از جمله عکس های نشستن روی شیر سنگی خواجو را. اندکی آنسوتر از پل خواجو، ساختمان کوچک آجری بود که با راهنمایی پدرم، متوجه شدم مقبره فردی است به نام «پروفسور پوپ» آمریکایی و ایران شناس. این ماجرا شاید از آن جهت که در گفتگوهای پس از عید در کلاس هم تکرار شد، به خوبی در ذهنم باقی مانده است و این روزها که ماجرای وصیت ریچارد فرای برای دفن در همین شهر و کنار زاینده رود، مطرح است؛ آن خاطره بار دیگر تداعی شد.

فکر میکنم اگر از زاویه حقوقی به این ماجرای اخیر نگاه کنیم و سیاست زدگی مرسوم بعضی گروه ها را کنار بگذاریم، گزاره های جالبی مطرح خواهد شد. نخست درباره خانه ای تاریخی

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۱۲
امیر مقامی

از طریق لینکهای زیر می­توانید به مجموعه ای از سایت های منتشرکننده مجلات معتبر بین المللی دسترسی پیدا کنید. با وجود این، در بسیاری از موارد، دریافت مقاله مورد نظر نیازمند پرداخت حق عضویت است. بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، مثل دانشگاه تهران این امکان را فراهم کرده اند که دانشجویان فقط با اتصال به شبکه اینترنت دانشگاه، به طور رایگان از این سایتها استفاده کنند.

 

» پایگاه مجلات نور (نیاز به ثبت نام – رایگان)

» مگیران

» آکسفورد

» هین آنلاین

» ج استور

» اشپرینگر

» کمبریج

» سیج

» انجمن اروپایی حقوق بین الملل

» انجمن آمریکایی حقوق بین الملل

» انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۰۲
امیر مقامی


مقالات و گزارش هایی که به عنوان کار کلاسی به ویژه در دوره کارشناسی ارشد تنظیم می­شود باید بر اساس این شیوه نامه به صورت منضبط تهیه و تدوین شود.

پرسش های خود را در خصوص سایر مسائلی که در این شیوه نامه مختصر، ذکر نشده، در قسمت «نظرات» بنویسید.

 

1. مقاله باید علاوه بر چکیده و واژگان کلیدی، شامل مقدمه، طرح بحث و تقسیم بندی مناسب (به ابتکار نگارنده)، استدلال و نتیجه گیری روشن باشد و فهرست منابع در پایان متن، درج گردد. بخش های مختلف بدنه اصلی مقاله باید به طور مناسب و متوازنی، گویای محتوای مرتبط با عنوان باشند. از ذکر مسائل بسیار کلی و غیرضروری در متن اجتناب شود. برای تنظیم مناسب و متوازن مطالب، علاوه بر مطالعه کافی در موضوع تحقیق و آشنایی با ادبیات و منابع مربوطه، محقق باید بتواند مسأله های ذهنی خود را در مورد آن موضوع بیان کند. به این منظور، توصیه می شود مقالات منتشرشده در مجلات معتبر مطالعه شوند.

2. مقاله با فونت زر در سایر 14، با فاصله 15/1 میان سطور، حداقل در 10 و حداکثر در 15 صفحه تنظیم گردد.

3. ارجاع به مقالات و کتابهای دیگر به صورت میان متنی باشد. نمونه:

(ممتاز، 1376: 25)

4. فهرست منابع در پایان متن به ترتیب الفبا و بر اساس نام خانوادگی نویسندگان تنظیم شود. نمونه:

ممتاز، جمشید (1376)، ایران و حقوق بین الملل، چاپ اول، تهران: دادگستر.

5. ارجاع به اخبار و صفحات اینترنتی، در صورتی که نام نویسنده معلوم باشد به شرح بندهای فوق خواهد بود. در صورتی که نام نویسنده معلوم باشد آدرس URL  کامل صفحه مورد نظر در فهرست منابع (به شرح بالا) و در صورتی که نام نویسنده معلوم نباشد، تنها آدرس URL در پاورقی درج گردد.

6. ارجاع به قوانین، معاهدات بین المللی، آراء و احکام قضایی و داوری و تصمیمات سازمانها و دیگر اسناد حقوقی مشابه با ذکر کامل عنوان (شامل مرجع صادرکننده یا تصویب کننده، عنوان کامل سند، شماره صفحه، ماده یا بند مورد نظر به زبان رسمی و اصلی سند) در پاورقی انجام شود.

7. در مورد «گزارش»ها که معمولاً برای تبیین آراء قضایی، وقایع جاری و ارزیابی حقوقی آنها تنظیم می شوند، ابتکار نویسنده گزارش در تنظیم مطالب، نقش اساسی دارد اما ضروری است حجم گزارش بیش از 15 صفحه نباشد و ارجاعات احتمالی بر اساس همین شیوه نامه انجام شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۲۸
امیر مقامی


 

مشروح برنامه نشست های درس بررسی تفصیلی مسائل حقوق بین الملل عمومی به این شرح به اطلاع دانشجویان محترم می رسد. حضور کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی حقوق، در این جلسات، آزاد است. لینک های مربوط نیز جهت مطالعه ابتدایی در دسترس است:

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۵۹
امیر مقامی