در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

یادداشت ها و آثار امیر مقامی

در رگ تاک

با قرآن

* یا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناکَ خَلیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُمْ بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوی‏ فَیُضِلَّکَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذینَ یَضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ بِما نَسُوا یَوْمَ الْحِسابِ
اى داوود ما تو را در زمین خلیفه [و جانشین] گردانیدیم پس میان مردم به حق داورى کن و زنهار از هوس پیروى مکن که تو را از راه خدا به در کند در حقیقت کسانى که از راه خدا به در مى‏روند به [سزاى] آنکه روز حساب را فراموش کرده‏اند عذابى سخت‏خواهند داشت

ص / 26

بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

چین به سرعت در حال تبدیل به اقتصاد شماره یک جهان است و برای رسیدن به این هدف، راهبردهای وسیع و بلندپروازانه ای را طراحی کرده است. از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران که در تعاملات بین المللی خود بارها با درهای بسته مواجه شده؛ اکنون این شانس را می آزماید که چین را به عنوان شریک اقتصادی بلندمدتش برگزیند تا از چالشهای تحریم نفت و سلطه دلار خلاصی یابد. آنچه این روزها فضای مجازی و گفتگوهای خانوادگی را تحت تأثیر قرار داده، توافق راهبردی 25 ساله ایران و چین است که باعث شکل گیری صفی از موافقان و مخالفان جدی شده است. اما حقیقت این توافق چیست و از کجا سرچشمه می گیرد؟ چرا متن آن منتشر نشده است؟ آیا واقعاً قرار است چین، ایران را مستعمره خود سازد؟! چرا دیدگاه های کارشناسان و دفاعیات همه گروه های سیاسی و مقامات درون نظام از آن، جامعه را اقناع نمی کند؟
پرسش درباره این سند بسیار است و برخی از مهمترین این پرسش ها را با رضا سهرابی در میان خواهیم گذاشت که اکنون در آستانه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خود است و طی دو سال اخیر علاوه بر پژوهش در حوزه حقوق بین الملل اقتصادی، عمیقاً بر چین و راه ابریشم جدیدی که چینی ها تعریف کرده اند متمرکز شده است.
فردا شب ساعت 22 دومین برنامه از سومین فصل سحبا را با محوریت این موضوع دنبال کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۰ ، ۱۸:۳۷
امیر مقامی

مقاله «ماده 36 کنوانسیون روابط کنسولی در رویه دیوان بین المللی دادگستری (با تأکید بر قضیه اونا و اتباع مکزیکی)» که از نتایج تحقیقات مشترک با یکی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی است، در نودوهفتمین شماره «مدرسه حقوق»، ارگان کانون وکلای اصفهان منتشر شده است. فایل مقاله را از لینک زیر دریافت کنید. لازم به ذکر است متأسفانه در نسخه ارسالی برای مجله، در تیتر مقاله اشتباها کنوانسیون روابط دیپلماتیک قید شده که کنوانسیون روابط کنسولی صحیح است و بدینوسیله ضمن تصحیح، از دست اندرکاران و خوانندگان «مدرسه حقوق» عذرخواهی میکنیم.

» ماده 36 کنوانسیون روابط کنسولی در رویه دیوان بین المللی دادگستری - امیر مقامی، رؤیا قربانی PDF

» دسترسی کامل به شماره 97 مدرسه حقوق PDF

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۰۰ ، ۱۱:۲۴
امیر مقامی